Sopimusehdot

1. YLEISET EHDOT
Klotarvike.fi, Klotarvike.com, Kellotarvike.fi, Kellotarvike.net (jäljempänä Verkkopalvelu) on Aikaveijarit Oy:n ylläpitämä verkkokauppa, jossa hyödykkeiden myyjänä on Aikaveijarit Oy (Y-tunnus: 2667916-2).  Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Aikaveijarit Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Aikaveijarit Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät KLOtarvikkeen sivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Verkkopalvelun  markkinapaikan tilausjärjestelmään.

Aikaveijarit Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Aikaveijarit Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Aikaveijarit Oy ei kohtuudella voi voittaa. Aikaveijarit Oy on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS
Aikaveijarit Oy myy tuotteita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä Kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty. Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.

Rekisteri- ja tietosuojaselosteen löydät täältä

3. TUOTTEET JA HINNAT
Kaikki Verkkopalvelun verkkokaupassa myydyt kellot ja tarvikkeet sisältävät arvonlisäveron.

Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Aikaveijarit Oy ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi ja pidättää oikeuden rajoittaa suurten erien myymistä.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja.  Mahdolliset toimitus- ja käsittelykulut lisätään kassalla ja ne sisältävät arvonlisäveron.

4. MAKSUTAVAT
Ajankohtainen lista maksutavoista löytyy täältä.

5. TOIMITUSTAVAT
Verkkopalvelun toimitustavoista löydät lisää tietoa täältä.

Mahdolliset toimituskulut lisätään kassalla. Toimituskulut vaihtelevat lähetystavasta riippuen kotimaassa 0-5€ välillä per lähetys.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää.

Aikaveijarit Oy ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä tilaus- ja toimitusaikojen osalta.

6. PALAUTUSOIKEUS
Verkkopalvelun verkkokaupassa myydyille kelloille ja tarvikkeille myönnämme 14 vuorokauden palautusoikeuden. Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Asiakaspalautukset tulee lähettää aina sopimuksen mukaan. Ennen lähetystä asiakkaan tulee olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu (mikumauku) kellodivari.com.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa riittävästi pehmustetta.

Aikaveijarit Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Ennen tuotteen palauttamista on asiakkaan otettava yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu (miukumauku) kellodivari.com

7. TAKUU JA VIRHEET

Kaikki Verkkopalvelun verkkokaupassa myytyjen kellojen ja tarvikkeiden osalta takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Rannekellojen osalta takuu käsittää vain kellon koneiston ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, lasin ja rannekkeen normaalia kulumista käytössä. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Voimme ohjata asiakkaan ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Pyydämme asiakkaita ottamaan yhteyttä takuuasioissa sähköpostitse asiakaspalvelu (miukumauku) kellodivari.com. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Aikaveijarit Oy:n kautta huoltoon. Aikaveijarit Oy katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja postittamisesta aiheutuneet logistiset kustannukset.

Uusien kellojen fyysinen avaaminen sen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Takuuaikana rannekellojen paristot on vaihdettava ammattitaitoisissa kelloliikkeissä.

8. REKLAMAATIO
Reklamointiaika alkaa siitä, kun asiakas on noutanut tuotteen postista. Palautettavan tuotteen täytyy olla jälleenmyyntikelpoinen.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@klotarvike.com

Erimielisyyksien ratkaiseminen Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Nämä ehdot ovat voimassa 15.1.2020 alkaen, korvaten kaikki aikaisemmat ehdot.